Catàleg de formació eduativa

Situacions d'aprenentatge al batxillerat

  • El nou currículum
  • Procés de programació
  • Com plantejar cada apartat de la situació d'aprenentatge
  • Un cas pràctic

  Durada: de 5 a 10 hores

Programació i avaluació per competències a l'FP

  • Titulacions LOE
  • Programació general
  • Programació de mòduls professionals
  • Programació d’unitats formatives
  • Metodologies actives d’aprenentatge

Durada: de 20 a 30 hores

Programar El nou mòdul de síntesi/projecte

  • Treball d’equip docent
  • Metodologies
  • Model de programa
  • Avaluar

Durada: 20 o 30 hores

Programar semipresencialitat

  • Tipus de competències
  • Importància de l’equip docent
  • Programar activitats no presencials
  • Metodologies actives d’aprenentatge
  • Avaluació

Durada: 10 hores

Creació d’activitats transversals

  • Equip docent
  • Planificar activitats transversals
  • Organització

Durada: 8 hores (4 no presencials, i 4 presencials)

Dirigit a equips docents sencers per incorporar RA’s del MP d’EIE a les activitats de la resta de MP

Taller per a alumnat: 7 consells per emprendre

  • Ubicar el negoci al mercat
  • Diferenciar-se de la competència
  • Identificar ninxo de mercat
  • Prototipar
  • Definir idea de negoci (Business model canvas)
  • Validar les idees
  • Posar nom al negoci

Durada: 5 hores

Taller per a alumnat: Prototipatge

  • Raó de ser del prototip
  • Tipus de prototip
  • Activitat pràctica

Durada: 4 hores (4 no presencials, i 4 presencials)

Presentació de propostes comercialitzables

  • Comunicació oral
  • Tipus de presentacions orals
  • Consells per millorar l’exposició
  • Activitats pràctiques.

Durada: 8 hores

En finalitzar l’activitat cada participant rebrà una avaluació acompanyada de la gravació de les seves exposicions orals

Taller: Presentació de propostes comercialitzables

  • Comunicació oral
  • Tipus i característiques de presentacions orals
  • Activitats pràctiques.

Durada: 4 hores

Projectes d’innovació com a eina formativa

  • Projectes d’innovació
  • Com treballar-los a l’aula
  • Gestió de projectes innovadors
  • Avantatges
  • Superar obstacles
  • Recompenses

Durada: a triar entre 15 i 20 hores.

Organització de centres per impulsar metodologies
actives d’aprenentatge

  • Gestió del professorat
  • Gestió d’espais
  • Horaris
  • Propietat intel·lectual i industrial

Durada: 15 hores

Dirigit a equips directius

Motivació de l’alumnat

  • Introducció
  • Aspectes clau en l’alumnat
  • Aspectes clau en el professorat
  • Moments per motivar l’alumnat
  • Llistat de motius
  • Encaix a la programació
  • Estratègies conjuntes

Durada: 10 hores

Equips docents

  • De grup de docents a equip docent
  • Estratègia pel cicle formatiu
  • Programació del cicle formatiu
  • Disseny d’activitats
  • Com dinamitzar les sessions
  • D’abocador de continguts a entrenador de competències
  • Avaluació permanent i contínua

Durada: a triar entre 60 i 100 hores

Condició: En aquest curs es treballa amb un equip docent durant tot un any, compaginant sessions d’equip docent i sessions amb un/a professor/a, tant a l’aula, com per dissenyar i preparar activitats

Concursos de reptes

  • Bases del concurs
  • Anàlisi dels actors del territori
  • Formació del professorat: Tècniques de resolució del repte
  • Definició del/s repte/s amb els actors del territori
  • Dinamització de la jornada. Inclou la formació de l’alumnat durant la jornada
  • Avaluació

Durada: En funció de cada concurs