Catàleg de ponències en formació

Motivar l’alumnat d’FP

  • La ponència exposa alguns trucs per aconseguir motivar a l’alumnat, sobretot de batxillerat y de formació professional, ja sigui inicial, contínua o ocupacional.

Durada: 1 hora

Les deu claus per implantar metodologies actives
d’aprenentatge a l’aula

  • Ponència centrada en els avantatges d’utilitzar metodologies actives d’aprenentatge i les 10 claus que cal tenir en compte per tal de fer-ho amb major probabilitat d’èxit

Durada: 1 hora

FP dual, una eina per a la competitivitat

  • La formació professional dual ha estat clau per a la competitivitat de molts països del nord d’Europa. Catalunya
    disposa d’un model de FP dual diferent al dels països nòrdics, però que ofereix oportunitats per a la competitivitat

Durada: 1 hora

Projectes amb empreses a l’FP

  • Avantatges per a centres d’FP i empreses de col·laborar en projectes reals que la empresa tingui intenció d’implantar, especialment quan els projectes tenen un component innovador

Durada: 1,5 hores

La revolució de la formació professional

  • Els temps canvien i això fa que canviïn les necessitats de les empreses i les competències que demanen als seus treballadors i treballadores. Per això la formació professional s’hi ha d’adaptar, de la ma del teixit empresarial. Anàlisi de tendències i propostes per adaptar al formació a les noves necessitats del mercat

Durada: 1 hora

Programar i avaluar per competències

  • La LOMLOE es fonamenta en el desenvolupament de les competències de l’alumnat. Per això cal dissenyar les programacions, i sobretot les estratègies i eines d’avaluació per tal d’assegurar que l’alumnat arriba
    a l’entorn laboral amb aquestes competències desenvolupades

Durada: 1 hora

I si passem de FOL, EIE, Anglès i tutoria?

  • Els mòduls transversals que es cursen als cicles formatius acostumen a ser les “Maries” de la formació professional, però, i si fossin la clau per una millor “ocupabilitat” quan l’alumnat accedeix al mercat laboral?

Durada: 1 hora